۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۵۵۵۳۲۰
شریعمتداری:

مراقب فعالیت های مشاوران نفوذی در مراکز حساس باشیم | دشمن از بسیاری اهرم ها ناامید شده است

مدیر مسؤول روزنامه کیهان نسبت به فعالیت های نفوذی ها به عنوان مشاور در مراکز حساس هشدار داد و گفت: همین افراد در عرصه مشاوره می توانند محاسبات را به سمت غلط بکشانند.
حسین شریعتمداری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اولین روز از همایش کشوری «انقلاب اسلامی چهل سال پایداری و بالندگی» عصر امروز از سوی دفتر ارتباطات فرهنگی مؤسسه امام خمینی(ره) در سالن همایش های مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) برگزار شد.

حسین شریعتمداری مدیر مسؤول روزنامه کیهان در این همایش با بیان این که باید در تابلویی مختصات نقطه ای که امروز در آن هستیم را ترسیم کنیم، اظهار داشت: داستان ما دقیقا از نقطه ای شروع شد که اسلام ناب برکرسی حاکمیت نشست، قبل از آن هم اسلام ناب بود ولی در کتاب ها یا صفحات اذهان دیده می شد.

وی افزود: کاری که امام راحل کرد، کاری کارستان به شمار می رفت که بعد از سال های صدر اسلام تا کنون بی سابقه است، امام راحل اسلام را از عرصه تئوری به مرحله عمل کشاند و در کرسی حاکمیت قرار داد.

اسلام ناب ظلم ستیز است

مدیر مسؤول روزنامه کیهان عنوان کرد: اسلام ناب ظلم ستیز است، اسلامی که ظلم ستیز نباشد اصلا اسلام نیست همچنانکه آیات قرآن کریم این مسأله اشاره کرده است، بنابراین وقتی اسلام عملی شود یعنی می خواهد با ظلم مبارزه کند به همین جهت نظام سلطه و دنباله های آن به مقابله با آن بلند خواهد شد.

وی با بیان این که از همان روزهای نخستین پیروزی انقلاب اسلامی درگیری ها علیه این انقلاب شروع شد، خاطرنشان کرد: برخی سیاستمداران غربی همان ابتدا می گفتند اگر این انقلاب شکل بگیرد پایه های نظام اسرائیل را خواهد لرزاند، روییدن ده ها گروه تروریستی، طرح چند کودتا، ماجرای طبس، دفاع مقدس و بمباران شهرها بخشی از این مقابله ها است.

شریعتمداری اضافه کرد: در نتیجه درگیری ما با نظام سلطه یک درگیری ماهوی است یعنی ماهیت های دو نظام با هم درگیر است و این طور نیست که برخی مطرح می کنند اگر ما تندروی نمی کردیم تنشی پیش نمی آمد.

شیعه انگلیسی خط مقابله اسلام ناب است

وی با بیان این که ماهیت ما در دو حالت از بین می رود، خاطرنشان کرد: یا باید از اسلام در حاکمیت دست برداریم و مثل شیعیان انگلیسی باشیم که در همین شهر مقدس هم پایگاه دارند و یا این که نظام سلطه دست از خوی استکباری بردارد، در نتیجه درگیری ما ادامه دارد چون این دو در افق پیش رو دیده نمی شود اما میدان درگیری ممکن است عوض شده باشد.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان تصریح کرد: جنگ هنوز ادامه دارد ولی میدان آن عوض شده باشد، به همین جهت بعد از انقلاب حتی یک روز نداشته ایم که با نظام سلطه درگیر نباشیم؛ اسلام یک باور است و جای باور درون قلب انسان است بنابراین انقلاب برای صدور نیاز به ویزا ندارد یعنی مرزهای انقلاب اسلامی با مرزهای جغرافیایی ارتباطی ندارد.

وی تأکید کرد: در هرجای جهان که مسلمانی وجود دارد می تواند حرکتی مشابه انقلاب اسلامی شکل گیرد، امام راحل خطاب به روحانیت بعد از قطع نامه سخنانی بیان کردند که مظلومیت امام مشخص می شود: «خدایا تو می دانی ما در این جنگ تنهای تنها بودیم و نخواستیم جز تو کسی را داشته باشیم».

شریعتمداری با بیان این که انقلاب اسلامی امروز تکثیر شده است، خاطرنشان کرد: البته نظام سلطه هم بیدار است و دست از خوی استکباری خود برنمی دارد، ما این مسیر را گام به گام آمده ایم تا به این جا رسیده ایم؛ داستان این روزهای ما این است که عده ای از دوستان یا دوست نماها آمریکا را که جز به نابودی ما به چیز دیگری فکر نمی کند از جایگاه دشمن و شیطان بزرگ تنزل دادند و به رقیب تبدیل کردند.

وی یادآور شد: وقتی آمریکا رقیب باشد دیگر قابل مذاکره می شود، می توانید با او کنار بیایید چون رقبا معمولا سر یک نقطه مشترک با هم درگیر هستند و می توانند آن را حل کنند، ولی دشمن به دنبال آن چه ما می خواهیم نیست و موجودیت هریک موجودیت دیگری را به خطر انداخته است.

برخی به آمریکا اعتماد کامل دارند

این تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: برخی دشمنی قطعی آمریکا با جمهوری اسلامی را نادیده گرفته اند و سخن امام راحل را فراموش کردند که فرمود: «هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید»؛ در مورد برجام  رهبر معظم انقلاب از همان ابتدا فرمودند آمریکا قابل اعتماد نیست ولی وقتی توجه نکردیم به جایی که الان در آن هستیم رسیدیم.

وی با بیان این که دشمنان در شرایط کنونی از بسیاری اهرم ها ناامید شده است، یادآور شد: یکی از اهرم ها جنگ است، امکان دارد دشمن دست به حماقتی بزند که وظیفه مردم و نیروهای مسلح ما هست که آمادگی این امر نیز وجود دارد ولی سایه جنگی بر کشور ما وجود ندارد.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: یکی از ترفندهای دشمن قاعده غرق است؛ به این معنا که وقتی کسی در حال غرق شدن است به هرچیزی که دم دست خود می بیند چنگ می زند، حال دشمن کاری می کند که مردم ما فکر کنند در حال غرق شدن هستند و به هرچیزی دست دراز می کند و آن وقت است که دشمن دستاویزهای خود را دست ما قرار می دهد.

وی تصریح کرد: راه مقابله با این ترفند و باطل السحر این ترفند مراجعه به مبانی است؛ به عنوان مثال در مورد سایه جنگ می گوییم آمریکایی ها یک بار جنگ را تجربه کردند در حالی که ما قدرت چندانی نداشتیم و دولت های زیادی نیز به آمریکا کمک می کردند که فرانسه و شوروی سابق و آلمان از جمله کشورهایی بودند که سلاح های جنگی در اختیار صدام قرار می دهند، اما آمریکا پیروز نشد.

مشاوران نفوذی در کشور فعال هستند

مدیر مسؤول روزنامه کیهان با انتقاد از افرادی که به دروغ مردم را از سایه جنگ می ترسانند، خاطرنشان کرد: گفتیم امکان دارد که آمریکا دست به حماقتی بزند که مسلما ضرر خواهد کرد و در همین عرصه احتمالی که ذهن خطور می کند این است که مشاوران نفوذ کرده در کانون های تصمیم ساز دست به کارهایی بزنند.

وی ادامه داد: معلوم نیست چرایک عمامه به سر در دانشگاه فردوسی می گوید که حجاب دستور اسلام نیست و به عنوان یک حکم ثانوی در ابتدای انقلاب مطرح شد؛ همین انسان ها در عرصه مشاوره می توانند محاسبات را به سمت غلط بکشانند.

شریعتمداری با بیان این که نفوذ بر دو قسم است، ابراز داشت: گاهی برای یک عمل تروریستی است که نفوذی به هیچ وجه اجازه نمی دهد که شناخته شود و از خود نشانه ای بروز نمی دهد که دیگران بتوانند او را بشناسند اما نفوذ دیگر نفوذ در ساختار است که بسیار خطرناک تر از مورد اول است؛ این نفوذی حتما از خود نشانه هایی می گذارد که دیگران با دقت می توانند چهره واقعی آنها را شناسایی کنند.

وی افزود: نفوذی برای تغییر در ساختار باید مسائلی را از خود بروز دهد؛  دشمن برای پیشبرد اهداف خود نیاز به میانجی دارد که دو ویژگی باید داشته باشد، میانجی باید کسی باشد که در نظام مسؤولیت بالایی داشته باشد و دوم آن که مردم او را به داشتن مسؤولیت بالا بشناسند، این فرد چنانچه به هر علت با خط اصلی نظام زاویه بگیرد آماده برای شکار شدن است.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان عنوان کرد: ما نمی توانیم هرکه با نظام زاویه دارد را شکار شده فرض کنیم ولی این فرد آماده برای شکار شدن است و اگر صید شد مصیبت بزرگی رخ می دهد، چراکه او تابلوی خودی و شناسنامه غیر خودی دارد.

وی با اشاره به این که این قضیه در تاریخ نیز سابقه دارد، ابراز داشت: به عنوان مثال وقتی هانی بن عروه را به دارالعماره بردند، اقوام او دارالعماره را محاصره کردند ولی برگشتند چون فردی مورد اعتماد این قوم یعنی قاضی شریح بالای دارالعماره رفت و گفت هانی در کمال صحت و سلامت قرار دارد که فتنه 88 نیز همین گونه بود.

شریعتمداری تصریح کرد: امام راحل به همین جهت فرمودند: «میزان حال فعلی افراد است»، البته چیزی باید به فکر قوم هانی می رسید که نرسید ولی به فکر مردم ما در فتنه 88 رسید و آن این بود که قاضی امیرمؤمنان در کاخ ابن زیاد چه می کند؟ ولی مردم ما سؤال کردند چرا نخست وزیر دوران جنگ یا فلان مسؤول با سابقه جواب نتانیاهو را نمی دهد که می گوید جنبش سبز اصلی ترین سرمایه ما در ایران هستند.

وی یادآور شد: باید همیشه فتنه را خط قرمز بدانیم به همین دلیل نباید فتنه گران در پست های حساس و کلیدی به کار گرفته شوند که متأسفانه گرفته می شود؛ باید مراقب باشیم که دشمن از توان خودمان علیه خودمان استفاده نکند به همین جهت به عقیده من پیوستن ایران به کنوانسیون پالرمو یک اشتباه بزرگ است چون هرچند اسم این کنوانسیون مبارزه با تروریسم و پول شویی است ولی در آن حزب الله، انصارالله و سپاه قدس به صراحت تروریست شمرده شده اند.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به سخن برخی مبنی بر علت حضور ایران در سوریه و عراق ابراز کرد: کمک به جبهه مقاومت صدقه نیست بلکه هزینه امنیت است، یعنی در حقیقت جمهوری اسلامی اگر در سوریه و عراق وارد نمی شد همین افرادی که ایراد می گیرند باید کفش داعشی را در تهران واکس می زدند./1330/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات